divendres, 23 de març del 2018

Jordi Tiñena, amic de les llibreries i els llibreters. Per l'Albert Vilaró.

Resultado de imagen de jordi tiñenaUna trucada de telèfon aquest divendres a la tarda anuncia una mala notícia: el Jordi ha mort.
Jordi Tiñena, escriptor, era professor de secundària a Camp Clar i pare de molts llibres (Dies a la ciutat; El mercant; L'ombra del coronel; El gos suïcida ...)
Fa uns mesos vaig creure que Peix de gat podria ser un llibre per recomanar al Club de Lectura de les Dominiques. És un llibre proper com era ell, un llibre que descriu aquell Serrallo i aquella Tarragona que ell tant estimava.
M'agradarà recordar-te com aquella persona propera i senzilla, amic de les llibreries i dels llibreters.
Una gran pèrdua ara que s'apropa Sant Jordi i que tenies un nou llibre per signar a tots els teus lectors.
Jordi, descansa en pau.

2 comentaris:

  1. Gràcies Albert per fer-me descobrir en Tiñena. Els dos llibres que em vas deixar van ser una petita joia inoblidable. Com bé saps, tu i el destí em vau regalar un cúmul de casualitats d'allò més entranyables: descobrir el cognom del protagonista del Dies a la ciutat, el brutal Peix de Gat on em vaig sentir tan identificat, el suggeriment que després casualment va fer el nostre amic Benaiges, escollir el llibre pel Club de Lectura...tot plegat ha fet que avui, malgrat no conèixer en Tiñena en persona, senti també una gran buidor. Dius que era una persona propera i senzilla, amic de les llibreries i els llibreters, ... carai noi, quines paraules més boniques. Els escriptors ens deixen els seus llibres com a llegat, nosaltres gaudirem del seu.

    ResponElimina
  2. El món de les lletres tarragonines i catalanes està de dol. Un dia molt trist per als qui estimem els llibres i les llibreries. Gràcies Albert i Joan per apropar-nos a la seva persona i, sobretot, al seu llegat literari. Com diu en Joan, llegirem Peix de gat com a homenatge al Jordi Tiñena. Descansi en pau.

    ResponElimina